خرید آنلاین کاربرگ تمرینات گفتاردرمانی
detail-blog
بهمن 23, 1401

درمان اختلال یادگیری

درمان اختلال یادگیری کودکان و اهمیت آن :

در مقالات قبلی نهال تیم درباره اختلال یادگیری و علل آن صحبت کردیم .در مطلب امروز میخواهیم درباره اهمیت و چگونگی درمان اختلالات یادگیری کودکان بگوییم.

 

نمونه نارسانویسی

تشخیص و درمان اختلال یادگیری

اگر نشانه‌های ضعف در یادگیری را بدانیم، آن وقت اولین گام در تشخیص و درمان آن را محکم برمیداریم . چنانچه به درستی علائم را بدانیم میتوانیم هر چه زودتر به فرزندمان کمک کنیم . با درمان بهنگام این اختلال میتوانیم  از بروز مشکلات بعدی از جمله کاهش اعتماد به نفس و تمسخر همسالان و تنفر از مدرسه رفتن جلوگیری کنیم. 

از آنجاکه اختلال یادگیری در کودکان ممکن است سبب شود موفقیت در تحصیل برای کودک عذاب آور شود و اغلب موجب دلسردی، عزت نفس پایین، سرخوردگی مزمن و بهم خوردن روابط با همسالان می شود. این کودکان عموما به دلیل ضعف در یادگیری , اقبال زیادی به درس خواندن از خود نشان نمیدهند و اکثر موارد دوست دارند از درس و مدرسه و تکالیف فراری باشند – ممکن است در هنگام درس خواندن مدام غر بزنند و یا از خواندن و نوشتن و حل کردن مسائل طفره روند

این کودکان به دلیل تمسخر همسالان و یا سرزنش اطرافیان و آموزگاران عموما اعتماد به نفس پایینی دارند و احساس خود کم بینی یا تحقیر را به مراتبی تجربه می‌کنند.

ما به ساعت ها وقت برای بحث پیرامون علائم اختلال یادگیری نیاز داریم .در این مقاله تلاش میکنیم به اهم علامت های ناتوانی های یادگیری در کودکان بپردازیم و در پایان شما قادر خواهید بود این اختلال را با اختلالاتی همچون اختلال بیش فعالی و نقص توجه (ADHD) تشخیص دهید و به یک بینش نسبی نسبت به علائم اختلال یادگیری در کودکان برسید.

عواملی همچون تولد زود هنگام کودک، تغذیه نامناسب، آسیب روانی و قرار داشتن در محیطی با سطح استرس بالا و … می‌تواند زمینه ساز بروز اختلال یادگیری باشند.

اگر فرزند شما تعدادی از علائم این اختلال را دارد بهتر است با مراجعه به متخصص از آن مطمئن شوید شما می‌توانید از مشاوران و متخصصان مرکز نهال من در منطقه پردیس نیز کمک بگیرید تا با انجام تست‌های مختلف مشکل فرزندتان را مشخص کنند. یک سری از مراحل مانند آزمایشات و معاینات تخصصی، بررسی عملکرد فرزند شما در سطح خانواده و اجتماع و بررسی سابقه خانوادگی و انجام برخی از تست‌های روانشناسی برای تشخیص این اختلال انجام می‌شوند.

 

 

علائم اختلال یادگیری نوشتاری
علائم اختلال یادگیری نوشتاری

اختلالات یادگیری به طور کامل قابل درمان نیست اما می‌توان به افراد مبتلا به این اختلال کمک زیادی کرد. اولین گام در درمان اختلالات یادگیری تشخیص صحیح آن است که این مورد باید از طریق مشاوره تخصصی و ارزیابی توسط متخصصین انجام شود.

درمان اختلال یادگیری و آموزش مهارت‌های آن در کلینیک نهال من :

فراگیری مهارت‌‌های یادگیری مثل تمرکز، برنامه ریزی، استراتژی‌های حافظه و خلاقیت می‌تواند به فرد در مواجهه با اختلال یادگیری کمک می‌کند.

کمک تحصیلی و درسی:

ارائه کمک تحصیلی و درسی به شکلی منظم و مناسب می‌تواند در فرآیند یادگیری فرد بهبود بخشد و او را برای مواجهه با چالش‌های تحصیلی آماده کند.

استفاده از تکنولوژی:

استفاده از تکنولوژی و نرم افزارهای کمک آموزشی می‌تواند در فرآیند یادگیری فرد موثر واقع شود و او را در مسیر اختلال یادگیری یاری کند.

حمایت از طرف خانواده

فراهم کردن محیطی حمایت کننده و ایجاد فرصت‌های موفقیت می‌تواند به فرد کمک کند تا با اعتماد به نفس بیشتری به سمت چالش‌های یادگیری پیش برود.

چند نمونه برای درک بهتر درک علاثم اختلالات یادگیری و درمان آن :

دیکته کودک با ضعف یادگیری :

نمونه اختلال یادگیری نوشتاری
نمونه دیکته و ریاضی
دیکته و ریاضی کودک اختلال یادگیری
علایم اختلال یادگیری ریاضی
نمونه درمان اختلال ریاضی
درمان اختلال ریاضی

املا و ریاضی کودک کلاس دوم :

دیکته کودک کلاس دوم

در نهایت باید توجه داشت که اختلال یادگیری در هر فرد به شکل منحصر به فردی می‌باشد و برای هر فرد برنامه درمانی خاصی نیاز است بهترین راهکار برای درمان اختلالات یادگیری مشاوره با متخصصین و ترکیب درست روش‌های مختلف است.

به شما پیشنهاد میکنیم اگر کودکی دارید که مشکوک به اختلال یادگیری است و علائم آن را از خود نشان میدهد بی درنگ میتوانید از هر نقطه کشور بصورت انلاین و در شهر جدید پردیس و تهران بصورت حضوری از خدمات درمان اختلال یادگیری تیم توانبخشی نهال استفاده کنید . 

چتانچه این مقاله برای شما مفید بود میتوانید با ارسال لینک آن به دیگران در افزایش اگاهی میان والدین دانش اموزان مدرسه گامی موثر برداشته باشید.

راه های ارتباطی جهت دریافت نوبت انلاین و حضوری :

شماره های تماس : 09100704227 – 02176270457 – نوبت گیری انلاین

نمونه بهبود در روانخوانی پس از سه جلسه در میانه درمان

کانال اپارات نهال تیم : www.aparat.com/nahalteam.com

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تیم توانبخشی و مشاوره نهال من، ارائه دهنده خدمات متمایز توانبخشی و مشاوره ای بصورت آنلاین و حضوری

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز نهال من می باشد

طراح : وبژین

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه