خرید آنلاین کاربرگ تمرینات گفتاردرمانی
detail-blog
بهمن 21, 1401

کلینیک توانبخشی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 کلینیک توانبخشی چیست ؟ سوال شما هم همین است ؟ با این مقاله سایت کلینیک توانبخشی نهال من پردیس همراه باشید

همیشه دغدغه خانواده های نیازمند خدمات توانبخشی پیدا کردن یک کلینیک توانبخشی خوب و مناسب بوده و هست . وقتی عزیزان شما نیازمند درمان باشند خواه ناخواه پیدا کردن مرکزی مطمئن برای دریافت خدماتی درمانی به یکی از الویت های اساسی شما در گام اول درمان تبدیل میشود .

در میان خیل انبوه تبلیغات , پیدا کردن درمانگاهی که از هر نظری بتواند نیازهای ما را برطرف کند قبل از هر چیز نیازمند دانشی مناسب از این جهت که ما باید در وهله اول بدانیم اصلا کلینیک توانبخشی چیست ؟

کلینیک توانبخشی چیست ؟

بطور کلی به مراکزی که خدمات مرتبط با رشته های توانبخشی شامل گفتاردرمانی , کاردرمانی ,فیزیوتراپی , شنوایی شناسی ,طب توانبخشی و …. را ارائه میکنند کلمه مرکز توانبخشی یا کلینیک اطلاق میکنیم .

در این مراکز دانش اموختگان رشته های مذکور هر یک در حیطه تخصصی خود به ارایه خدمات میپردازند .

مرکز توانبخشی خوب کجاست ؟

 

ما به مرکزی میتوانیم صفت خوب یا مناسب را اعطا کنیم که دارای ویژگی های استاندارد یک مطب توانبخشی باشد این ویژگی ها شامل :

فضای درمانی مناسب : طبق استانداردهای وزارت بهداشت هر مرکز بایستی در فضایی استاندارد مستقر بشود تا بتواند خدمات درخور توجهی به مراجعین خود بدهد

تجهیزات مناسب : هر مطب خوبی باید از تجهیزات اولیه و تخصصی حیطه خود در جهت استفاده درمانجویان تهیه و تدارک دیده باشد . پس کلینیک مناسب فقط میز و صندلی و خودکار و کاغذ نیست .

شرایط بهداشتی خوب : هر مرکز بایستی از نظر پیش نیازهای بهداشت باید گواهی اداره بهداشت محیط را دریافت کرده باشد .

کادر تخصصی : یک مرکز توانبخشی خوب باید بتواند متخصصین از حیطه های مختلف را در قالب تیم توانبخشی کنار هم جمع کند.

تیم توانبخشی چیست؟

قبل از تعریف تیم توانبخشی باید کمی از مفهوم کلمه تیم بدانیم . تیم در اصل به گروهی از افراد گفته میشوند که برای نیل به یک هدف یا ارمان در کنار هم جمع میشوند. پس تیم توانبخشی باییستی با هدف توانمندسازی درمانجویان از حیطه های مختلف کنار هم جمع شوند .

آیا میدانستید کلینیک نهال من بزرگترین مرکز توانبخشی در شهر پردیس است ؟

 

یک مرکز توانبخشی و درمانی موفق باید شرایط خاصی را داشته باشد و هرگز نمیتوان به هر گروهی از افراد نام تیم را اطلاق کرد . این امر در حوزه درمان از اهمیت بیشتری نیز برخوردار میشود .

در مقاله امروز به بررسی ویژگی های یک تیم درمانی و توانبخشی خوب و کارا میپردازیم :

 

کلینیک توانبخشی
نمایی از سالن انتظار کلینیک توانبخشی نهال من پردیس

 

 

 

بیشتر بخوانید : گفتاردرمانی چیست ؟

کلینیک توانبخشی محل گردهمایی متخصصین :

یک کلینیک توانبخشی , در وهله اول باید متخصصین مختلف حیطه های توانبخشی از جمله گفتاردرمانی ,کاردرمانی , روانشناسی و…. را در یک محموعه کرده باشد . یعنی تیمی از درمانگران در یک کلینیک . این اولین گام در داشتن یک تیم خوب توانبخشی و درمانی برای ارایه درمان موفق میباشد .ما در کلینیک نهال من مجموعه ای بالغ بر 20 نفر درمانگر متخصص در حوزه های متخلف در بخش حضوری و 15 نفر در بخش انلاین را جهت ارائه مجموعه کاملی از درمان توانبخشی و مشاوره ای گرد هم جمع کرده ایم که حاصل این رویکرد تیمی , هزازان جلسه موفق درمانی طی سالیان اخیر بوده است .

همدلی میان درمانگران کلینیک توانبخشی :

یک تیم درمانی زمانی میتوان گفت که تیم موفقی است که همه اعضای ان با هم همدل و دارای اهداف مشترک باشند . یک تیم ورزشی را فرض کنید که هر کدام از اعضا به تنهایی فرد موفقی است اما اگر نتواند با هم تیمی اش همدل باشد در اصل هیچ کمکی به پیشبرد اهداف نخواهد کرد . تیم درمانی خوب باید همدل باشد . ما در کلینیک نهال تلاش کردیم با ایجاد جلسات مشترک میان درمانگران , ارزیابی های دوره ای و نظرسنجی های مداوم از مراجعین محیط همدل و در راستای اهداغ درمانی ایجاد کنیم .

ساختار یکپارچه و متصل بهم مرکز :

کار تیمی مستلزم یک بستر مناسب جهت پیشبرد اهداف است . فرض کنید یک تیم فوتبال زمین فوتبال نداشته باشد . ایا اصلا در این وضع میشود به بازی و برد در ان فکر کرد؟

خیلی از مراکز توانبخشی و درمانی در کشور علی رغم بهره مندی از درمانگران ممتاز و حرفه ای , در ارائه خدمات مناسب حرفی برای گفتن ندارند . علت عدم وجود یک ساختار مناسب جهت همفکری , تعامل درمانگران با یکدیگر و پیگیری هدفمند جلسات می باشد . ما در مرکز نهال من با ایجاد اولین اتوماسیون انلاین ثبت چلسات و پرونده نویسی انلاین این مشکل ساختاری را برای سهولت دریافت خدمات حل کرده ایم .

مراجعین به محض ورود به کلینیک , پرونده الکترونیکی خود را تشکیل داده و کلیه اطلاعات مربوط به جلسات در پرونده بالینی ان فرد در سامانه نهال تیم ثبت میشود و درمانگران هر بیمار به پرونده ایشان دسترسی داشته و تمامی جلسات در آن پرونده ثبت میشود .

مشارکت جمعی اعضای تیم توانبخشی :

در کلینیک توانبخشی نهال من پردیس , درمانگران بصورت ماهانه در جلسات ارزیابی و کمسیون های تخصصی شرکت میکنند و روند پیگیری درمان مراجعین بررسی و ثبت میشود . در این جلسات به بررسی نظرات بیماران و مراجعین مرکز رسیدگی میشود و همواره تلاش میشود با نظر جمعی و مشارکت درمانگران خدمات مطلوب به خانواده های محترم نهال من ارائه شود

 

 

تیم توانبخشی نهال من پردیس
کلینیک توانبخشی نهال من پردیس

 

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تیم توانبخشی و مشاوره نهال من، ارائه دهنده خدمات متمایز توانبخشی و مشاوره ای بصورت آنلاین و حضوری

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز نهال من می باشد

طراح : وبژین

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه