خرید آنلاین کاربرگ تمرینات گفتاردرمانی
detail-blog
فروردین 19, 1402

10 یار مهربان بیش فعالی… (معرفی کتاب )

 یار مهربان بیش فعالی… (معرفی کتاب)

از قدیم الایام تا به امروز یکی از مرجع‌های علمی بیشتر ما، کتاب بوده و هست. کتاب بیش فعالی نیز از این قاعده مستثنی نیست. والدینی که به دنبال پاسخ پرسش‌های خود هستند، درمانگرانی که در پی تئوری‌های جدید بیش فعالی و نقص توجه هستند و از همه مهمتر کسانی که به دنبال مطالب کاربردی همانند تمرین و فعالیت برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان هستند. بدون شک یکی از اولویت‌های انتخابی آن‌ها کتاب بیش فعالی و نقص توجه است.

در این مطلب بهترین‌های کتاب بیش فعالی را گردهم آوردیم که با توجه به نقش و نیاز شما، بهترین‌ انتخاب موجود را برگزینید.

با ما همراه باشید.

1. کتاب 100 پرسش و پاسخ درباره اختلال نقص توجه

وقتی یک نورلوژیست اطفال به شما پاسخ می‌دهد!!!

اگر در پی کتاب در مورد کودکان بیش فعال هستید که درباره چیستی بیش فعالی و نقص توجه، علل آن، پیامدهای آن و … به شما پاسخ دهد یا به دلایل مختلف امکان پرسیدن سوالات خود را از دیگران را ندارید و یا به دنبال پاسخی جامع‌تر و علمی‌تر هستید به سراغ این کتاب بروید.

 

دانلود کتاب درمورد بیش فعالی

دانلود این کتاب از کتابراه

نویسنده: راس دی ناس، فیرن لیونتال

مترجم: سجاد بشرپور، سمیه دانشور، روح الله حیدری

2. کتاب اختلال نقص توجه-بیش فعالی

اطلاع پیدا کردن از تئوری‌های جدید ADHD به ما کمک می‌کند بیش فعالی را بهتر درک کنیم و به تبع درک بهتر تئوری‌ها نیز در درمان اختلال بسیار ثمربخش است.

اگر علاقمند هستید نظریه‌های موجود درباره بیش فعالی را مطالعه کنید، کتاب بیش فعالی دکتر کاکاوند یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است.

این کتاب به قلم دکتر علیرضا کاکاوند در انتشارات سرافراز به چاپ رسیده است. در این کتاب بیش فعالی علاوه بر بررسی نظریه‌های موجود، درمان‌هایی نیز برای اختلال ADHD توصیه شده است.

3. کتاب درمان اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی (راهبردهای آموزشی و تربیتی)

بیش فعالی درمان مشخصی ندارد! این اولین نکته‌ای است که باید همیشه مدنظر داشته باشیم. پس باید این اختلال را با کمک درمانگران حوزه سلامت روان مدیریت کرد تا فرد مبتلا به بیش فعالی عملکرد روزانه خود را تا جای ممکن به بهترین شکل انجام دهد.

برای آموزش مدیریت بیش فعالی و راهبردهای تربیتی آن، کتاب بیش فعالی حمید علیزاده توصیه می‌شود. در این کتاب از علل و عوامل به وجود آمدن بیش فعالی، درمان‌های آن و شیوه‌های مختلف مدیریت بیش فعالی سخن گفته شده است.

4. کتاب بیش فعالی (کمک به کودکان و نوجوانان حواسپرت و بی قرار)

آیا کودک و نوجوان شما مبتلا به بیش فعالی یا نقص توجه است؟ آیا به دنبال کتاب درباره کودکان بیش فعال هستید که تمریناتی برای بهبود عملکرد فرزندتان داشته باشد؟

بهتر است این مطلب را بخوانید: بیش فعالی در نوجوانان

انجمن روانپزشکان آمریکا کتابی در این باره به چاپ رسانده که توسط دکتر حمید علیزاده به فارسی ترجمه شده است. این کتاب بیش فعالی و نقص توجه به خصوص برای والدین و درمانگران به شدت توصیه می‌شود.

تمرینات کتاب بیش فعالی دکتر علیزاده در راستای افزایش تمرکز، برنامه ریزی و بهبود کارکردهای اجرایی کودک و نوجوان است.

5. هدایتگری اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی

یکی از راه‌های به روز ماندن اطلاعات درمانگران حوزه سلامت، مطالعه کتاب بیش فعالی بزرگسالان است. کوچینگ ADHD موضوع به روز و مورد بحثی است که توسط روانشناسان و درمانگران استفاده می‌شود.

کتاب بیش فعالی بزرگسالان حمید علیزاده اثری از فرانسیس پروات و ابیگل لورینی با تاریخچه‌ای از کوچینگ اختلال بیش فعالی شروع می‌شود و بعد این رویکرد را برای طیفی از افراد بزرگسال مخصوصاً دانشجویان یا افراد شاغلی که با بیش فعالی درگیر هستند، ادامه می‌دهد.

6. درمان اختلال بیش فعالی و عدم تمرکز

هر سوالی درباره بیش فعالی دارید، از این کتاب بپرسید.

کتاب بیش فعالی دکتر تبریزی با نثری روان و کاربردی به سوالات شما پاسخ می‌دهد و تعداد زیادی تمرین را که برای این اختلال مفید هستند و باعث بهبودی عملکرد کودک شما می‌شود، به تصویر کشیده است.

تمرینات کتاب توسط خود فرد انجام می‌شود و این کار باعث می‌شود فرد بیش فعال متوجه شرایط و بهبودی خود بشود.

کتاب درمان اختلال بیش فعالی بر 4 بخش تمرکز دارد:

کلیات، آموزش والدین، راهبردهای شناختی رفتاری و درمان، بازپروری و تقویت توانمندی های ذهنی و یادگیری

7. بیش فعالی (تشخیص و راه‌های درمان)

کودک بیش فعال شما با چه مشکلات و چالش‌هایی روبرو است؟ برای حل این مشکلات باید چه کرد؟

این مطلب را حتماً بخوانید: درمان بیش فعالی

کتاب بیش فعالی این پرسش‌ها را برای شما به زبانی شیوا پاسخ داده است. این کتاب که به قلم خانم مریم قربانعلی نژاد نوشته شده به تفصیل به عوامل دخیل در اختلال، تاثیرات داروها، تمامی روش‌های درمانی و مداخلات موجود پرداخته است.

8. مهار اختلال نقص توجه – بیش فعالی بزرگسالان

کتاب بیش فعالی بارکلی نمونه‌هایی از مبتلایان به بیش فعالی را در کتاب بیش فعالی و نقص توجه خود آورده است که با استفاده از تکنیک‌هایی که به طور کامل در کتاب آورده شده، توانسته‌اند اختلال و علائم خود را مدیریت کنند. در واقع در این کتاب حقایق علمی بیماری، بهترین راه‌های درمان، استراتژی‌های تسلط بر خود و تقویت نقاط مثبت بیان شده است.

در این کتاب در مورد بیش فعالی بزرگسالان شما می‌توانید آموزش‌هایی درباره حوزه پول، کار، روابط و سایر زمینه‌های زندگی خود به دست بیاورید.

 کتاب مهار اختلال نقص توجه – بیش فعالی بزرگسالان توسط انتشارات ابن سینا و با ترجمه آقای شاهرخ امینی به چاپ رسیده است.

خرید کتاب بیش فعالی بارکلی

9. مدیریت ADHD در مدرسه

قبل از خواندن این کتاب، این مطلب را بخوانید:

دانش آموزان بیش فعال در مدرسه

10. کتاب آموزش کودکان با نقص توجه بیش فعالی

اگر نیاز به آموزش‌هایی برای مدیریت بهتر کلاس و افزایش توجه دانش‌آموزان خود دارید، بارکلی دو کتاب در مورد بیش فعالی کودکان دارد که در این باره می‌تواند به شما کمک شایانی کند. در کتاب بیش فعالی بارکلی به طور خاص راجع به مدرسه و آموزش صحبت شده است.

در این نوشتار سعی شد بهترین کتاب‌هایی که درباره اختلال بیش فعالی موجود است، مورد بررسی قرار بگیرد. می‌توان گفت هیچ مطلبی به خودی خود کامل نیست. پس بهتر است نظریات مختلف و حتی متضاد را در کنار یکدیگر مطالعه کنیم و آن‌چه را که با استانداردهای علمی سازگارتر است، انتخاب کنیم.

آیا شما کتاب دیگری درباره بیش فعالی می‌شناسید؟

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تیم توانبخشی و مشاوره نهال من، ارائه دهنده خدمات متمایز توانبخشی و مشاوره ای بصورت آنلاین و حضوری

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز نهال من می باشد

طراح : وبژین

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • وزن
  • طول
  • اطلاعات
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه